Reserveer direct je tafel
#Dubbele glimlach
RCN_DubbeleGlimlach_Gezinnen_01

Op vakantie met een dubbele glimlach

Met jouw RCN-vakantie steun je mensen voor wie een vakantie niet zo vanzelfsprekend is.
Jij een glimlach, zij een glimlach.

Lees ons verhaal

Algemene voorwaarden RCN Vakantieparken

Algemene voorwaarden RCN Vakantieparken

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke kampeerplaats of verhuureenheid op de RCN campings en vakantieparken, op zijn website of per telefoon, post of e-mail, of waar RCN Vakantieparken zijn diensten op de markt brengt.

 

Reserveren

De bevestiging van de reservering wordt binnen enkele dagen per e-mail toegezonden. Jouw reservering op een van de RCN Vakantieparken is definitief zodra je de bevestiging van het park hebt ontvangen. De bevestiging is tevens het bewijs van reservering.

Voor het boeken van een verblijf op een RCN park geldt een minimumleeftijd van 18 jaar.

De (kampeer)accommodaties en staanplaatsen worden beschikbaar gesteld voor verhuur voor een bepaald aantal personen en mogen in geen geval door een groter aantal personen worden bezet.

 

Betaling

Binnen 2 weken na ontvangst van de bevestiging dien je 50% van de verschuldigde som te betalen.

Het restant mag uiterlijk een maand voor aankomst worden overgemaakt op onze bankrekening. Je kunt hiervoor ook inloggen in mijn.rcn.nl en via i-Deal de 2e termijn betalen. Maak je gebruik van gespreide betaling dan gelden de voorwaarden zoals aangegeven bij gespreide betaling.

Als je reserveert binnen zes weken voor aankomst, dient het gehele bedrag in een keer te worden voldaan.

Betaal je na de aangegeven betalingstermijnen, dan komt de reservering te vervallen. Er blijven dan echter wel kosten verschuldigd. De resterende verschuldigde kosten betreft dan de huur van de accommodatie exclusief bijkomende kosten zoals toeristenbelasting.

 

Aankomst en vertrek

Op de afgesproken aankomstdag kun je de door jou gehuurde accommodatie na 15.00 uur betrekken. Op de vertrekdag ontvangen wij de sleutel graag voor 10.00 uur retour.

Op de afgesproken aankomstdag kun je de kampeerplaats na 13.00 uur betrekken. Op de dag van vertrek zien wij graag dat je de plaats met privé sanitair voor 11.00 uur en de reguliere kampeerplaats voor 12.00 uur oplevert.

Als je de gehuurde accommodatie of kampeerplaats eerder verlaat dan de afgesproken huurperiode, heeft RCN het recht de volledige prijs in rekening te brengen, zonder dat je recht hebt op (gedeeltelijke) restitutie.

Mocht je -zonder RCN hiervan op de hoogte te stellen- binnen 24 uur na de gereserveerde aankomstdatum niet verschijnen, wordt je afwezigheid beschouwd als een annulering en ben je verplicht om de volledige huurprijs te betalen.

De (kampeer)accommodaties en staanplaatsen worden in dezelfde staat van netheid achtergelaten als bij aankomst. Indien je hieraan niet voldoet of als er sprake is van schade, zal een extra bedrag ter dekking van de schoonmaakkosten in rekening gebracht worden.

 

Jouw kampeerplaats

Je mag op onze kampeerplaatsen het volgende plaatsen:

  • 1 bungalowtent of 1 vouwwagen of 1 caravan met voortent of 1 camper.
  • Daarbij maximaal 2 kleine tentjes. 

 

Jouw stacaravan

Huur je een stacaravan of chalet in Frankrijk? Dan is het toegestaan om 1 bijzettentje te plaatsen (mits het max. aantal personen van de accommodatie (4 of 6) niet wordt overschreden).

 

Eindschoonmaak accommodatie

De eindschoonmaak bij het huren van een accommodatie is verplicht. De kosten van de eindschoonmaak bedragen € 40 in Nederland, € 40 in Duitsland en € 45 in Frankrijk. De eindschoonmaak in Frankrijk is verplicht vanaf 3 nachten. Per 2022 is de eindschoonmaak in Nederland bij de prijs inbegrepen.

 

Voor kleine accommodaties zoals kampeerchalets en trekkershutten is de eindschoonmaak optioneel en bedragen de kosten in 2021 € 25. Per 2022 is ook deze eindschoonmaak in Nederland bij de prijs inbegrepen.

 

Bij specifieke woningen op enkele parken zijn er afwijkende tarieven en voorwaarden voor eindschoonmaak in 2021 en in een aantal gevallen een borg:

  • Bij RCN Toppershoedje geldt een borg van € 100. Bij Hotelchalet Westerduin is dit al bij de prijs inbegrepen.
  • RCN de Potten: bij de Villa's en Waterwoningen op RCN de Potten geldt een eindschoonmaaktarief van € 90 voor villa's en € 75 voor vakantiewoningen in 2021. Tevens is er een borg van € 300 van toepassing. Tijdens de Sneekweek geldt een afwijkend borgtarief.
  • RCN de Noordster: bij de groepsaccommodatie op RCN de Noordster geldt een tarief van € 135 voor de eindschoonmaak in 2021. Bovendien geldt er een borg van € 250.
  • RCN Zeewolde: bij de groepsaccommodatie op RCN Zeewolde geldt een tarief van € 125 voor de eindschoonmaak in 2021. Ook geldt er een borg van € 250.
  • RCN le Moulin de la Pique: bij de Vakantiewoningen geldt een eindschoonmaaktarief van € 50.
  • RCN Val de Cantobre:  bij de Vakantiewoningen op RCN Val de Cantobre geldt een eindschoonmaaktarief van € 60.
  • RCN Domaine de la Noguière hanteert een borg van € 100 voor alle huuraccommodaties.

 

Groepen en Jongeren

Uiteraard kunnen ook groepen, na overleg, bij ons terecht. Wil je dit bij reservering direct aan geven? Aan groepen kan een borgsom gevraagd worden bij aankomst op het park. Deze borgsom wordt na afloop, na controle van de accommodaties, onder verrekening van eventueel gemaakte kosten, gerestitueerd.

Reserveringen met alleenreizende jongeren altijd op aanvraag. Ook hier kan een borgsom van toepassing zijn.

 

Annuleren

Als je geen gebruik kunt maken van de voor jou gereserveerde accommodatie of kampeerplaats, ben je onderstaande bedragen verschuldigd.

Bij annulering tot:

  • 3 maanden voor de ingangsdatum 15% van de overeengekomen prijs.
  • 2 maanden voor de ingangsdatum 50%.
  • 1 maand voor de ingangsdatum 75%.
  • Binnen 1 maand voor de ingangsdatum 90%.
  • Op de dag van aankomst 100% van de overeengekomen prijs.

 

Wij adviseren je daarom om de RCN annuleringsverzekering af te sluiten. Je krijgt dan, bij annulering met een geldige reden, de volledige reissom vergoed. Bekijk de verzekeringskaart voor meer informatie over onze verzekering via Interpolis. Je kunt bij ons ook direct een reisverzekering afsluiten.
 

Actie- & kortingsvoorwaarden
Op alle aanbiedingen, kortingen en acties van RCN die zowel op de website, social media en in drukwerk genoemd worden zijn onze kortingsvoorwaarden van toepassing. Deze voorwaarden kun je hier terugvinden.

 

Huisdieren
Huisdieren zijn bij RCN bij bepaalde accommodaties tegen vergoeding toegestaan. In Nederland maximaal 2 huisdieren per bungalow, stacaravan of chalet. Per kampeerplaats zijn max. 2 huisdieren (hond of kat) toegestaan. Het 2e huisdier is altijd uitsluitend op aanvraag. Op RCN de Schotsman is op bepaalde gedeeltes van het terrein één huisdier (beperkt, op aanvraag) toegestaan.

 

In Frankrijk en Duitsland is maximaal 1 huisdier toegestaan per accommodatie/kampeerplaats. In het voor- en naseizoen is het op aanvraag mogelijk een 2e huisdier mee te nemen. In Duitsland is maximaal 1 huisdier toegestaan per accommodatie/kampeerplaats.

Het huisdiertarief bedraagt in Nederland, Duitsland en Frankrijk €5,50 per dier per nacht (kamperen en accommodaties). In Nederland, Duitsland en Frankrijk is eindschoonmaak met een huisdier verplicht.

Huisdieren hebben geen toegang tot sanitair gebouwen, zwembaden, brasserie en overdekte voorzieningen op het park (tenzij dit ter plaatse expliciet is toegestaan).

 

Gratis je vakantie omboeken naar een ander RCN-park.

Heb je jouw vakantie bij RCN al geboekt, maar wil je toch dichter bij huis blijven of juist verder weg? Bij ons kun je één keer kosteloos je vakantie omboeken naar een van onze andere parken in Frankrijk, Duitsland of Nederland. Samen met jou bekijken we de mogelijkheden. Neem hiervoor contact met ons op, via tel.nr: 085 0400 700.

Omboeken naar een ander park kan in dezelfde periode en op basis van beschikbaarheid tot 3 dagen voor aankomst. Omboeken op hetzelfde park naar een andere periode kan tot 1 maand voor aankomst en dient in hetzelfde kalenderjaar te vallen. Omboeken is gratis, m.u.v. eventuele extra kosten door prijsverschil. Er wordt geen restitutie gegeven. Wil je meer dan 1 keer omboeken, of korter dan 3 dagen voor aankomst, dan brengen we € 35,- in rekening.

Bij het omboeken naar een andere periode gelden de annuleringsvoorwaarden van de oorspronkelijke boeking. Gratis omboeken is niet van toepassing op Villapark Sneekermeer, de waterwoningen op RCN de Potten en op woning de Heidebloem op RCN de Roggeberg.

 

Afspraken voor een prettig verblijf

Alle gasten moeten zich houden aan de door RCN vastgestelde regels en gedragscode. De regels lees je in het informatie magazine dat je bij aankomst ontvangt. De gedragscode is bij de receptie op te vragen.

 

Aansprakelijkheid

RCN is niet aansprakelijk voor: schade of letsel ontstaan als gevolg van het verblijf op een van de parken van RCN of door het gebruik van de op de terreinen aanwezige faciliteiten; onklaar raken en/of buiten gebruik zijn van faciliteiten en/of voorzieningen, tenzij er sprake is van aantoonbare nalatigheid van RCN.

RCN is niet aansprakelijk voor storingen en diensten of tekortkomingen van diensten geleverd of verstrekt door derden.

De aansprakelijkheid voor materiële schade is in ieder geval beperkt tot maximaal € 1.000,- per verblijf. Deze aansprakelijkheidsbeperking is niet van toepassing op schade als gevolg van letsel aan leven, lichaam of gezondheid. Bovendien is de beperking van aansprakelijkheid niet van toepassing in het geval van andere schade die het gevolg is van grove nalatigheid of opzettelijk plichtsverzuim door RCN.

 

Wet en regelgeving

Tijdens je vakantie is de wet en regelgeving van toepassing van het land waar je verblijft.

RCN is gerechtigd om deze Algemene Voorwaarden eenzijdig op elk moment te wijzigen, in het bijzonder als de geldende wetgeving verandert. Elke wijziging wordt op de website geplaatst of wordt je per e-mail meegedeeld.

 

Overmacht

In het geval RCN Vakantieparken, al dan niet tijdelijk, niet in staat is om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk uit te voeren door overmacht, kan RCN Vakantieparken binnen 14 dagen nadat zij kennis heeft gekregen van de onmogelijkheid de overeenkomst na te komen, een wijzigingsvoorstel voorleggen (voor een andere accommodatie/andere periode). De opschorting van de nakoming van de verplichtingen door RCN Vakantieparken is toegestaan indien zich omstandigheden gelegen buiten de wil van RCN Vakantieparken voordoen. RCN Vakantieparken zal in geen geval gehouden zijn tot vergoeding van enige schade of kosten.

 

Overmacht aan de zijde van RCN Vakantieparken bestaat indien RCN Vakantieparken in de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden gelegen buiten de wil van RCN Vakantieparken, waaronder epidemieën, quarantaines, overheidsmaatregelen, oorlogsgevaar, stakingen, blokkades, brand, overstromingen of andere storingen of gebeurtenissen.

 

HISWA-RECRON-voorwaarden (van toepassing op onze Nederlandse parken)

Op alle Nederlandse RCN-overeenkomsten zijn de standaardvoorwaarden van HISWA-RECRON (Recreatie Ondernemers Nederland) van toepassing, opgesteld in overleg met de ANWB en Consumentenbond en gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel en Fabrieken. Bekijk de voorwaarden direct online: 

Deze voorwaarden liggen ook ter inzage op de receptie van onze parken.

 

Klachten

Ondanks de zorg en de inspanning van RCN Vakantieparken kan je van mening zijn dat je een gerechtvaardigde klacht hebt met betrekking tot je vakantieverblijf. Deze klacht dien je in eerste instantie ter plaatse en direct bij het management van het park van het verblijf te melden. Mocht de klacht niet naar tevredenheid worden afgehandeld dan heb je uiterlijk 1 maand na vertrek uit het park van je verblijf de gelegenheid de klacht schriftelijk in te dienen via gastenservice@rcn.nl. De klacht zal dan met de grootste zorg worden behandeld.

 

Mocht ook dit niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan heb je tot uiterlijk 3 maanden na vertrek uit het park de gelegenheid de klacht te laten behandelen door de Recreatie Geschillencommissie. Deze is in het leven geroepen op initiatief van de HISWA-RECRON. Behalve de HISWA-RECRON hebben ook de ANWB en de Consumentenbond zitting in deze commissie. De voorzitter is onafhankelijk en wordt aangewezen door de Stichting Consumentenklachten. Het adres van de Recreatie Geschillencommissie is: Postbus 90600, 2509 LP Den Haag. De beslissing van deze commissie heeft de kracht van een bindend advies.

 

BTW tarieven

Alle vermelde tarieven zijn inclusief BTW laagtarief, Nederland 9%, Duitsland 7% en Frankrijk 10%. Indien het vigerende BTW tarief voor de verblijfsperiode afwijkt behouden wij het recht om het verschil in rekening te brengen.

 

Persoonsgegevens

Onder de voorwaarden bepaald door de Wet Bescherming Persoonsgegevens en de Europese Verordening Gegevensbescherming heb je te allen tijde recht op toegang, rectificatie en verzet indien de verwerking niet essentieel is voor het uitvoeren van de boeking, en kan je de verwerking van al je persoonsgegevens verzoeken door middel van een schriftelijke kennisgeving, per post en onder opgave van je identiteit, gericht aan:  privacyofficer@rcn.nl. Meer info hierover vind je in ons privacy statement.

 

Drukfouten nadrukkelijk voorbehouden

Ondanks de constante zorg en aandacht die wij besteden aan de samenstelling van deze site, is het toch mogelijk dat bepaalde informatie onvolledig of onjuist is. De website van RCN wordt met de grootst mogelijke zorg samengesteld en up-to-date gehouden. RCN Vakantieparken kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele schade door foutieve vermelding. Wijzigingen en drukfouten in data, tarieven en aanbiedingen zijn nadrukkelijk voorbehouden.

 

Recreatiecentra Nederland BV

Dit is de website van RCN Vakantieparken, ofwel Recreatiecentra Nederland BV.

 

Ons KvK nummer: 30051016

Ons BTW nummer: NL005720357B03

Contactgegevens
Wij zijn aanwezig Neem contact op met het Contact Center. Wij zijn maandag t/m vrijdag van 09.00 - 21.00 uur en in het weekend van 09.00 - 18.00 uur bereikbaar op ons telefoonnummer. Tip: voor een kortere wachttijd raden wij je aan op werkdagen te bellen tussen 13:00 en 16:00 Veelgestelde vragen? Bekijk onze FAQ
Ik bel vanuit:
+31 85-0400 700
Stuur een e-mail
Binnen 48 uur krijg je van ons een reactie. Stuur een e-mail