Hoe lang is de recreatie-voucher geldig?
De recreatie-voucher heeft een geldigheidsduur tot 30 september 2021. De nieuwe vakantie dient wel binnen 12 maanden na de oorspronkelijke aankomstdatum geboekt te zijn. Die datum wordt ook duidelijk in de voucher genoemd.
Kan ik de recreatie-voucher voor meerdere boekingen gebruiken?
De recreatie-voucher heeft de waarde van de reeds betaalde reissom. Je kunt de recreatie-voucher inderdaad gebruiken voor meerdere boekingen.
Kan ik (het restant) van de recreatie-voucher ook gebruiken in de horeca-gelegenheden van RCN?
Dat is niet mogelijk. De voucher kan alleen gebruikt worden voor het boeken van een vakantie.
Mag ik mijn recreatie-voucher gebruiken voor een verblijf op een ander RCN-park?
Dat mag zeker. Je kunt de recreatie-voucher verzilveren voor ieder RCN park, zowel in Nederland als Frankrijk.
Ik heb meerdere boekingen gemaakt voor een verblijf op jullie park later dit jaar. Kan ik de voucher gebruiken om deze later in het jaar geplande boeking te betalen?
Ja dat kan.
Kan ik mijn voucher overdragen aan iemand anders?
Nee, dat is niet mogelijk. De voucher dient op hetzelfde gastennummer te worden verzilverd als de voucher is afgegeven. Het is wel mogelijk om op jouw gastennummer een boeking te doen voor een familielid of bekende. Betaling en verantwoordelijkheid blijft wel bij de oorspronkelijke boeker.
Ik heb mijn recreatie-voucher nog niet ontvangen, maar wel aangevraagd. Ik wil alvast omboeken, want straks is alles volgeboekt.
Ja dat kan. Neem hiervoor contact op met ons via telefoon (+31 (0)85 0400 700 of mail (contact@rcn.nl).
Ik heb een recreatie-voucher ontvangen, maar heb me bedacht. Ik zou toch naar het park willen gaan.
Dit is helaas niet mogelijk. We hebben dit in onze systemen opgenomen, waardoor je boeking is komen te vervallen. Je kan dit verblijf wel opnieuw boeken.
Ik wil geen voucher, maar geld terug kan dat?
RCN stelt zich op het standpunt dat dit momenteel niet mogelijk is. RCN realiseert zich goed dat een voucherregeling geen luxe is, maar een noodzakelijke maatregel in deze extreme noodsituatie met zware maatregelen van de overheid om het voortbestaan van het bedrijf zekerder te stellen. De voucherregeling is in samenwerking met Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van Economische Zaken & Klimaat tot stand gekomen.
Wanneer ik een boeking, die ik betaald heb met een recreatie-voucher, annuleer, krijg ik dan geld terug of wordt dit omgezet naar een nieuwe recreatie-voucher?
Wanneer u een boeking heeft gemaakt en deze heeft betaald met een recreatie-voucher, dan krijgt u na een annulering een nieuwe recreatie-voucher. Deze zal de oorspronkelijke waarde van de recreatie-voucher hebben minus de annuleringskosten die gelden op het moment van annuleren.
Worden er altijd annuleringskosten in rekening gebracht?
Nee, alleen bij het niet of niet volledig gebruiken van de voucher worden annuleringskosten berekend indien het verblijf op het RCN-park wel mogelijk was, maar u vanwege een andere reden van het verblijf heeft afgezien.
Hoe is dit geregeld bij andere recreatieondernemingen?
Alle recreatieondernemingen in Nederland, aangesloten bij de brancheorganisatie HISWA RECRON, hebben vanwege de uitzonderlijke en onvoorziene situatie de op hun overeenkomsten toepasselijke annuleringsvoorwaarden aangepast. Deze regeling is tot stand gekomen na afstemming met de Autoriteit Consument en Markt (ACM) en het Ministerie van EZK.
Hoe kan ik mijn recreatie-voucher verzilveren?
De waarde van de voucher kan verzilverd worden bij een boeking via de website (in de laatste stap van het boekingsproces in de betaalstap kun je de vouchercode invoeren) of neem contact op met het Contact Center via e-mail contact@rcn.nl of telefonisch via 085 0400 700.