Reserveer direct je tafel
#Dubbele glimlach
RCN_DubbeleGlimlach_Gezinnen_01

Op vakantie met een dubbele glimlach

Met jouw RCN-vakantie steun je mensen voor wie een vakantie niet zo vanzelfsprekend is.
Jij een glimlach, zij een glimlach.

Lees ons verhaal
Informatie over Coronavirus en Vakantieparken

Informatie betreffende COVID-19

Gezondheidssituatie Coronavirus

We snappen dat er veel vragen zijn over het coronavirus (COVID-19) en het verblijf bij RCN Vakantieparken.

RCN Vakantieparken volgt de laatste ontwikkelingen omtrent het coronavirus en de richtlijnen van de Nederlandse overheid en buitenlandse autoriteiten op de voet. De veiligheid en gezondheid van onze gasten en medewerkers staan voor RCN voorop. De afgegeven adviezen en richtlijnen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de GGD volgen we nauwlettend, zodat we altijd over de juiste en laatste informatie beschikken. Wij volgen hun adviezen strikt op. De richtlijnen kunnen terug gevonden worden op de website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu.

We houden je hier op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en beantwoorden we veelgestelde vragen over de gevolgen van het coronavirus voor je vakantie.

Vier van onze vakantieparken hebben accommodaties beschikbaar als privékantoortje.

Voor de kinderen die door het coronavirus nu thuis zijn, hebben we Tips voor thuis.

COVID-19 veel gestelde vragen

Laatst gewijzigd op: 7 april - 13:00

ALGEMENE SITUATIE

 

Zijn alle vakantieparken van RCN Vakantieparken open?

Alle RCN Vakantieparken in Nederland zijn momenteel open, met uitzondering van RCN Toppershoedje die tot en met 28 april gesloten is en RCN de Schotsman en RCN de Flaasbloem die tot en met 10 mei gesloten zijn. Gasten met een boeking op RCN de  Flaasbloem, RCN Toppershoedje of RCN de Schotsman in de periode dat het park gesloten is, zijn hierover reed geïnformeerd.  

De sanitairgebouwen op alle parken zijn tot 1 juni gesloten. Kamperen kan tot die tijd alleen op kampeerplaatsen met privé sanitair of seizoengasten met een kampeermiddel dat is voorzien van eigen sanitair. 

 

Voor de parken in Frankrijk geldt dat de Franse autoriteiten maatregelen afgekondigd hebben waarbij aangekondigd is dat de campings tot 15 april gesloten zijn. Vooralsnog zijn gasten na deze datum ook op onze Franse campings welkom en zijn alle faciliteiten open (zie voor openingsdata onze website).

 

Welke maatregelen heeft RCN Vakantieparken voor de Nederlandse parken getroffen?

In overeenstemming met de voorzorgsmaatregelen van de overheid en RIVM omtrent het coronavirus, heeft RCN de volgende maatregelen genomen:

  • Op diverse plaatsen zullen informatieposters worden opgehangen. We verzoeken gasten dringend deze aanwijzingen ter plaatse op te volgen.
  • Alle gasten worden dringend verzocht gepaste afstand (1,5 meter) te houden tot andere gasten en de medewerkers van RCN.
  • Alle openbare locaties (zoals brasserie, kinderspeelparadijs, bowling en zwembad) zijn tot minimaal 28 april 2020 gesloten. Afhankelijk van de richtlijnen vanuit de overheid en het RIVM kan deze periode verlengd worden. 
  • Alle sanitairgebouwen zijn gesloten tot minimaal 1 juni 2020.
  • Er mogen geen evenementen/bijeenkomsten/activiteiten plaatsvinden met meerdere personen. Daarom zijn alle recreatieactiviteiten afgelast tot minimaal 1 juni.
  • De vakantiekerkdiensten zijn tot en met Pinksteren afgelast.
  • Het ontvangen van bezoek op het park is tot minimaal 1 juni niet mogelijk.
  • Er is een snackbarservice met mogelijkheid tot bezorgen en/of afhalen op het park.
  • We hebben extra hygiëne instructies gegeven aan onze medewerkers en extra hygiëne maatregelen genomen rondom schoonmaak.
  • Medewerkers zijn alleen aan het werk indien zij in goede gezondheid verkeren.




WERK JE IN DE MEDISCHE ZORG?

RCN Vakantieparken stelt op al haar vakantieparken in Nederland accommodaties beschikbaar voor mensen in de medische zorg.

Wil je de reistijd verkorten, voorkomen dat jijzelf of je gezin/familie geïnfecteerd raakt door het virus of heb je een andere reden waarom dit voor jou nodig zou zijn? Mail je situatie en je gegevens naar hoofdkantoor@rcn.nl en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

 



OMBOEKEN EN ANNULEREN

 

Kan ik omboeken naar een andere periode of ander park?

RCN heeft haar omboekservice tijdelijk verruimd. Dat betekent dat je momenteel je verblijf kosteloos kunt omboeken naar een ander park of een andere periode in 2020. Indien er een prijsverschil is, zijn de extra kosten voor eigen rekening. Er wordt geen restitutie verstrekt indien er een negatief prijsverschil is. Bij omboeking blijven de oorspronkelijke annuleringstermijnen van kracht.

 

Ik wil annuleren. Kan dat?

Gezien de bijzondere omstandigheden zal RCN momenteel niet overgaan tot terugbetaling van de reeds betaalde reissom, maar ontvang je een recreatievoucher ter waarde van het reeds betaalde bedrag. Voor boekingen met verblijfdatum tot en met 30 april, neem contact op met ons Contact Center via 085 0400 700 of contact@rcn.nl Voor boekingen met een verblijfdatum na 1 mei kun je hier de voucher aanvragen.

De voucher kan niet worden aangevraagd voor (deel)seizoenplaatsen. Gasten die een (deel)seizoenplaats hebben geboekt worden hier later nog verder over geïnformeerd.

Om de druk op ons Contact Center te beperken, help je ons en andere gasten door geen contact met ons op te nemen voor boekingen met een verblijfdatum na 1 mei. 

 

Gezien de grote drukte vanwege de vragen die onze gasten hebben, stellen wij prioriteit aan de aankomsten t/m 30 april. Wij vragen begrip voor het feit dat de reactie op de aanvraag langer zal duren.

 

Vergoedt de annuleringsverzekering de kosten als ik wil annuleren?

De annuleringsverzekering van RCN biedt geen dekking voor uitbraak van besmettingsziektes, zoals het coronavirus. Er zijn verzekeringen die dit wel vergoeden, maar je dient je dan bij te verzekeren voor extra annuleringsredenen, zoals de uitbraak van een besmettelijke ziekte. Als je dat hebt gedaan, dan betaalt de verzekeraar wel uit. Voor meer informatie daarover verwijzen we naar de verzekeraar.

 

 

Nog steeds vragen?

Neem dan contact op met ons Contact Center via contact@rcn.nl of 085-0400700. 

 

Gezien de buitengewone omstandigheden ontvangen we op dit moment veel telefonische vragen en e-mails bij ons Contact Center. Wegens drukte kan het zijn dat onze wachttijd en/of reactietijd momenteel iets langer is dan je van ons gewend bent. Graag je begrip hiervoor.

Contactgegevens
Wij zijn aanwezig Neem contact op met het Contact Center. Wij zijn maandag t/m vrijdag van 9.00 - 21.00 uur en in het weekend van 9.00 - 18.00 uur bereikbaar op ons telefoonnummer.
Ik bel vanuit:
+31 85-0400 700
Bel mij terug:
Stuur een e-mail
Antwoord binnen 1 werkdag Stuur een e-mail